Alle NieuwsKVO IS JARIG EN SPEELT VANAVOND IN RETROSHIRTS

KVO IS JARIG EN SPEELT VANAVOND IN RETROSHIRTS

Hoera, er is er één jarig vandaag ! KV Oostende blaast 40 kaarsjes uit en dat laten we niet onopgemerkt voorbij gaan. Vanavond spelen we op het veld van Koekelare in een heuse retro gelegenheidsuitrusting en de aftrap wordt gegeven door KVO-iconen Tony Obi en Yves Essende.

Naar aanleiding van het 40-jarig bestaan lanceerden KVO en Decathlon eind vorig jaar een ontwerpwedstrijd voor de spelersuitrustingen. Daar kwam eerder al de witte uitrusting uit, die de officiële derde uitrusting wordt komend seizoen, maar nu volgt er ook nog een retro-uitrusting die teruggaat tot het eerste succes van fusieclub KV Oostende in 1992.

“Bij de supportersontwerpen zaten verscheidene uitrustingen waarbij de drie clubkleuren als schuine strepen op het shirt stonden,” aldus pers- en communicatieverantwoordelijke Bram Keirsebilck.
“Die ontwerpen waren al dan niet gebaseerd op de uitrusting waarmee KVO in 1992, na elf jaar proberen, voor het eerst promoveerde naar tweede klasse.

Zo kwam het idee om op 22 juni, de 40ste verjaardag, een oefenwedstrijd te spelen in een gemoderniseerde kopie van de uitrustingen van toen. Zelfs toenmalig hoofdsponsor ‘De Olifant’ prijkt als vanouds op de shirts. Dertig jaar later zijn zij trouwens nog steeds een partner van KVO, al zijn ze tegenwoordig meer bekend onder de naam ‘Woonboulevard’.”



‘De Olifant’ pronk in 1992 als trouwe hoofdsponsor op de shirts (hier Obi en Bonomi)

“Toen KVO ons de vraag stelde om op de verjaardagsshirts te prijken, hebben we niet getwijfeld,” zo vertelt Woonboulevard-zaakvoerder Jos Maertens. “We zijn als commerciële partner al heel lang verbonden aan de club en dat blijkt ook uit de vroegere uitrustingen. Deze nieuwe retroshirts benaderen perfect de oorspronkelijke shirts van begin jaren ’90.”

Twee sterkhouders uit de kampioenenploeg van weleer zijn Tony Obi en Yves Essende. “Tony is tegenwoordig nog altijd aan KVO verbonden want hij werkt fulltime in ons horecateam. Yves Essende is dan weer de clubtopschutter aller tijden en volgt KVO nog steeds op de voet. Beiden waren dus perfect geschikt om de nieuwe verjaardagsuitrustingen voor te stellen in een online video. Daarnaast geven beide ex-spelers ook de aftrap van het duel tegen Koekelare,” zo vervolgt Bram Keirsebilck.

“Ik was aangenaam verrast toen ik hoorde wat de plannen waren met de shirts en al helemaal toen ik het resultaat zag,” aldus Tony Obi. “De shirts lijken echt op deze waar wij indertijd mee speelden, maar toch zit er een moderne ‘touch’ in. Puik werk!”


De shirts waarmee KVO in 1992 promoveerde naar tweede klasse. Met centraal op de foto Obi en Essende.

De design van de shirts kwam opnieuw voort uit de creatieve geest van de mensen van Decathlon / Kipsta.
“Toen we wisten welke richting KVO uit wou, gingen we aan de slag,” vertelt Vincenzo Verhoeven van Decathlon / Kipsta. “We voegden enkele subtiele verwijzingen toe naar het verleden én het heden. Zo voorzien we een patch waar zowel het oude wapenschild van de club als het nieuwe logo opstaan. Welk logo je precies ziet, hangt af van de wijze waarop je het shirt vast houdt. Op de mouw vind je ook subtiel het oude logo van ‘De Olifant’ terug, helemaal zoals het vroeger ook was. Een club moet meegaan met zijn tijd, maar mag ook zijn verleden niet vergeten. Die twee zaken brengen wij perfect samen in dit shirt.”

Na de wedstrijd tegen Koekelare zal KVO de shirts online veilen ten voordele van de werking van de supportersfederatie Kustboys.
Daarnaast zal het tegen Koekelare ook mogelijk zijn om speciale jubileumsjaals te kopen, alsook het boek dat supporter Kris Heddebauw op de markt brengt naar aanleiding van de 40ste verjaardag.
Last but not least zullen er ook mondmaskers worden verkocht met het nieuwe logo op. 


De speciaal ontworpen verjaardagssjaal is dinsdagavond te koop in Koekelare en later ook in de fanshop

bekijk hier de voorstellingsvideo van de retroshirts!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

NEEM CONTACT OP
VOLG KVO OP SOCIAL MEDIA
nl_NL