Alle NieuwsPRAKTISCHE INFO HERBRUIKBARE BEKERS

PRAKTISCHE INFO HERBRUIKBARE BEKERS

Zoals bekend is het sinds dit seizoen verplicht om dranken te schenken in herbruikbare bekers. Enkel clubs of events die kunnen aantonen dat ze nog een ruime stock plastic bekers hebben, kregen nog wat respijt en zitten in een overgangsperiode.

We beseffen dat de overschakeling naar dit systeem kinderziektes met zich meebrengt. We proberen echter een constante evaluatie te maken en sturen bij indien mogelijk. Via een gerichte enquête naar onze abonnees kregen we ook heel wat nuttige feedback binnen over het gebruik van de bekers. Ook dat namen we mee in die evaluatie.

Wat hebben we al gedaan en wat zullen we nog doen?

  • Na de eerste twee competitiewedstrijden werd er meer personeel ingeschakeld, zowel in de inruilpunten als aan de bars. Dit resulteert al in minder lange wachtrijen.
  • We installeren twee extra inruilpunten: vanaf zaterdag tegen Francs Borains zijn er op het Maes Pils-plein en in de New Club 31 twee extra inzamelpunten, naast de al twee bestaande.
  • We voorzien nu ook de mogelijkheid om de bekers later in te wisselen in de Fanshop en dit tijdens de openingstijden.
    Let wel: was de bekers uit (idealiter in vaatwas, minstens op 60 graden/70 graden) vooraleer ze je enkele dagen of weken later terugbrengt. Bij een beschimmelde beker krijg je de waarborg van € 2 niet terug.

Daarnaast geven we ook graag nog deze tips mee:

  • Ben je van plan om nog iets te drinken? Dan is het NIET nodig om je beker al in te ruilen aan een inzamelpunt! Je geeft je al gebruikte beker gewoon af aan de bar, je krijgt je bestelling en op dat moment betaal je géén waarborg meer want je betaalde deze al bij je eerste bestelling.
  • Enkel als je het stadion verlaat of niks meer drinkt, ruil je de gebruikte beker in en krijg je de waarborg terug.
  • Je kan de beker dus ook gewoon meenemen naar huis en op de volgende thuiswedstrijd of tijdens de week in de Fanshop meebrengen en inwisselen.

We hopen dat deze maatregelen en tips de wachtrijen verder zullen doen slinken. We beseffen dat het systeem nooit perfect zal kunnen zijn, maar we streven continue naar verbetering.

Nog tot eind november kun je onze enquête voor abonnees invullen. Deze kreeg je via mail doorgestuurd. Jouw medewerking zal ons ongetwijfeld helpen in onze evaluatie. Alvast bedankt!

NEEM CONTACT OP
VOLG KVO OP SOCIAL MEDIA
nl_NL